Man kan allt bara man vill…och tror och törs!

Mm, nu ska man försöka vara sådär klok och intressant och småvitsig igen… hade värsta idéerna på vad jag skulle skriva idag, men nu är det bortblåst =P

Så jag berättar om de senaste dagarna bara , det borde duga fint!

Jag har ju gjort ett sällskapsspel om hundar och nu har jag gjort en andra verion av det, version 2010! Så jag var på Krenova igår, 10 feb, och visade mitt spel för några stycken som sitter där. Krenova är en gratis inkubator, alltså ett ställe där de som passar in och vill satsa på att starta eget företag får en kontorsplats och stöd med sitt nya företag. Jag har lite fel inriktning för just krenova, men det var en språkkonsult som har sitt företag där som ville se spelet, och man ska ju ta alla chanser att visa upp sin idé och få bra kontakter. Och hon är ju så trevlig, kändes tryggt, jag blev lite mindre nervös tack vare den trevliga stäningen. =) Så det var trevligt, det kom en kille och en kvinna och spelade och fikade med oss, skitskoj! Sen kom det lite folk under tiden som blev engagerade , så jag delade ut lite visitkort och det kändes lyckat!

Idag var också en givande dag. Jag lyckades få iväg ansökan till kommunals fackförbund (äntligen!) så skönt att ha sådant bortgjort… och filat lite på grejer jag ska skicka till chefen och till agilitykmmittén som jag sitter med i… ja eg. är det ganska roliga sker man gör om dagarna MEN man missar lätt att vara ute i solen.

Ja, för idag sken solen minsann! Och kl. 1515 tog jag och lovis oss ut på promenad i skogen nere vid nydala, sköönt…ville bara stanna i skogen, sitta under en gran och bara slippa all “citystress” för ett tag… Jag tränade allmänlydnad, freestyle och även att lovis fick dra lite mer på allvar. Jag hade sele på henne, långlina i selen och så kastade jag godis och sa framåt. Jag höll emot lite lagom och berömde då hon tog i o drog. skitskoj!  Anledningen att jag börjar träna “drag” är att djursjukgymnasten sa att det är ett jättebra sätt att träna ryggen, de stora ytliga musklerna alltså. (De djupa stabiliserande musklerna är ännu viktgare och de tränar vi genom terräng gång i långsam/lugn takt) Djur SG i Luleå undersökte lovis i augusti eller oktober (minns eh exakt) 2009, Då sa djurSG  att lovis har en svag ländrygg, men ingen direkt skada, men ska var försiktig med att hoppa ner från höjder och TRÄNA RYGGEN!! Så nu är det bara att lyda! 😉 Vill ju själv bli djur SG så det borde inte var svårt, men att ta sig för är ändå lite svårt, så mkt annat man ska hinna… Men man ska prioritera sin hälsa! Det är iaf något som jag står fast vid! (Ni som känner mig nickar nu och småfnissar eller skakar på huvet och suckar)

Sen gick jag och Lovis till mitt jobb, som personlig assistent. Min brukare (pojke på 10 år med förståndshandikapp) blev ju jätteglad att se oss, fast han skriker till då lovis skäller =/ Han är lite rädd för de flesta djur, inte så van, men han lär sig efterhand att lovis och andra djur inte är så farliga. Han kunde tom. hålla Lovis koppel hela vägen från fritids och hem till honom! Han blev rädd, men släppte inte kopplet! Och idag tordes han för första gången låta lovis äta godis från handen, “Wow” sa jag, “vad modig du är!” För det var han ju verkligen, han gjorde nåt han var rädd för! 😉

Så, min slutsats är att man ska se positivt och hoppfullt på livet, man vet aldrig hur det utvecklar sig…inte trodde jag att mitt liv skulle bli såhär…såhär BRA!! Jag älskar mitt liv, det allra mesta jag gör är roligt och jag bor fint, jag har kärlek och jag är fri. Vad mer kan man önska sig… och även om jag inte blir berömd eller rik , så är jag lycklig, iaf de stunder jag tillåter mig själv vara lycklig… det hänger på mig själv.. att vilja, och tro och våga!

Nä, nu ska jag lämna datorn och njuta av välling och Lisa ekdahl…. snälla Lisa, kom till Urkult festivalen i sommar!!

varma hälsningar // Lina

2 thoughts on “Man kan allt bara man vill…och tror och törs!

    • tack! Nja, det är väl inte helt lätt, men det är så kul att det känns lätt =) Och när man väl satt igång projekt så får de nästan ett eget liv… vilket är både roligt och ibland jobbigt… vi får se om jag skaffar FA skattsedel snart! *pirr i magen*

Leave a Reply

