Skällt ut en snubbe och mött en snubbe i boxershorts… vilken vecka! ;P

Hello hey!

Jaa, jag måste bara skriva några rader nu!

Det har varit en annorlunda vecka för mig, och än ärden inte över!

Häromdan, när jag och lovis var på väg hem från en promenad så mötte vi en “surgubbe” som gick förbi ganska nära, precis då han passerade oss så gjorde livs “utfall ” och skällde sådär hemskt som hon kan göra. Gubben ryckte till med ett uppskrämt skutt, han blev helt klart rädd så jag sa “ursäkta!” och skämdes lite, men gubben blev aggressiv och började skälla ut mig, han sa,” Jag har blivit biten av en sån där…om det där händer igen så sparkar jag ihjäl hunden!” DÅ kunde jag itne hålla mig längre utan sa “Du behöver inte vara så otrevlig”… gubben vände och började gå utan att svara… Jag fortsatte “Du gick förresten väldigt nära oss, och så säger man inte till min hund, GUBBE!” Ville säga gubbjävel, men det räckte nog med gubbe, hehe. Han bara gick iväg. Oj, va blodet kokade i mig… men jag visste att han hade rät i att småhundar inte ska bete sig hur som helst!… Dock tror jag att både gubben, jag och lovis hade någon ilska i oss som vi var tvugna få ur  oss… Och nu tog vi chansen att SKÄLLA! SÅ kanske var det BRA trots att man fick en obehaglig känsla i magen… hoppas gubben (mannen kanske man ska säga, han var väl 55-65 år) tänkte likadant.

Ja, ni väntar förstås på boxershorts -historien… Jo, jag tvättade idag, och dammtorkade för jag vill ha det fräscht före och efter mig! JAg sopade tom golvet, eftersom kvartersvärden fixat en ny sop (som jag bett honom) =) När jag jus t skulle gå upp, kom en kille i kanske 25 års-åldern ner i boxar /boxer shorts, orangea sådana… jag blev lite chockad men sa bara hej. HAn sa hej tillbaka, verkad föslägen, haha… borde han väl va! Inte går man nre i tvättstugan i bara boxers, hallå! ;P Men en kul historia blev det … 😉  Tyvärre hade jag ingen kamera så inga foton….;)  men tyckte inte han var så snygg, men tvättbrädan hade han iaf med sig hahaha….

kram på er! //Lina

2 thoughts on “Skällt ut en snubbe och mött en snubbe i boxershorts… vilken vecka! ;P

  1. Eller hur! 😉 haha….
    Men du, vad tror du om det gubben sa? han hade väl rätt i att små hundar ska uppföra sig.. och du har ju sagt att jag måste vara mer sträng med lovis… jag jobbar på det!

Leave a Reply

