Vänlig Djurrätts-aktivism ger bäst resultat! =)

God kväll =)

Jag har varit med på ett hörn att planera och dela ut info inför djurens rätt Umeås fantastiska vegomässa, VEGOVISION!   

Dela ut positiv information är härligt, vädret gjorde det ännu härligare =) Nu är det skönt att vara aktiv för djuren!

Vi har haft vegetarisk mässa, på NOLIA (showroom) den 22 maj i år. Det är 2:a eller 3:e året D.R. (djurens rätt) Umeå ordnar den, första gången jag är med.

Det kändes bra att vara med på att hörn inför den, bla dela flygblad om mässan och affischera.  =) Ännu härligare var det att komma in på showroom och se allt smaskigt de bjöd på och sålde… GräddGlass (på Havregrädde), korvar (på vete, soja, osv), kex med veganostar av olika slag… och så alla trevliga djurrättare… myyyys! =D Jag hade inte så mkt pengar så jag köpte en vegankorv, veganchokladkaka och  VeganGräddGlass med Kolasmak…. ;9 sluuurp! =)

Sen har jagitne hunnit blogga om vår kick off inför djurens rätts Sommarturné “Summer of  liberation”! Det var mysigt, även då fint väder, och trevligt folk! Hade trevligt på resan ner också, eftersom vi följdes åt några från umeå +övik (Örnsköldsvik) =D På själva kursgården ägnade vi nästan hela tiden åt att lyssna på föreläsningar, diskutera och komma på ideeér samt (viktigt!) öva på att stå vid ett infobord, så som vi ska göra under sommarens turnéstopp… på festivaler, torg mm kommer vi stå och tala för djuren, sprida info om djurens situation och hur vi kan hjälpa dem… och ha lite kul och skaka rumpan till festivalmusiken också såklart! 😉

Ikväll har jag pratat med en kompis som flyttat till västerås och startat eget som frisör, Sara heter hon. =) Vi har haft mkt kul ihop, och hoppas vi kan träffas i sommar… kul att hålla kontakten med bra vänner som flyttat…!

Jag pratade också med min abbe (Albin) …det var bra, glad att han svarade i tfn… Vi har gjort slut så jag är ledsen…fastän det var jag som gjorde slut… hoppas bara vi kan vara vänner… men jag tar det lugnt och låter det vara nu… så får vi se… skulle bli så ledsen (och lite arg) om vi inte kunde vara vänner…! Saknar honom ju! Erkänner jag har sagt mkt elakt…en del var inte sanning, förlåt abbe! Hoppas vi kan reda ut allt…

Och så LÖPER Lovis nu… Jag är så glad att jag kunde märka det, så jag vet säkert att hon löper! =) Älskar min lilla go gumma, fast hon har PMS. Nu har PMS:en iaf gått över och hon är bara väldigt nosig och kissar hela tiden vi är ute, men rymma har hon inga tendenser till =) Jag håller henne iaf ifrån andra hundar så mkt det går…! Idag var en hane väldigt nyfiken (stor ras) och ägaren kunde knappt hålla den! DÅ insåg jag hur lätt det kan blir tjuvparning, och det vill vi ju inte! Tror inte lovis vill det heller, hon är iaf väldigt kräsen 😉

NU är det hursomhelst sovdags… kramar //Lina

One thought on “Vänlig Djurrätts-aktivism ger bäst resultat! =)

Leave a Reply

