Vad Trevligt man kan ha till Vardags! =D

Lovis, när vi kommit hem efter spårning i skogen.

Jag, Lina, ikväll när vi kommit hem från skogen.Lovis, när vi kommit hem efter spårning i skogen.

God kväll!

Idag har varit en bra dag, gjort bra saker och haft trevligt. =)

Jag städade lite på morgonen, gick promenad med solveig och lovis, sen till solveig. FIkade lite , städade (jag var skyldig solveig det!) Sedan kom en bekant till solveig, en tjej fårn malaysia som är lika gammal som jag. Hon var lite rädd för lovis för hon skällde, men det gick bra, för lovis lugnde nera sig fort. =) Vi pratade så lätt och så mkt alla 3, härligt! Vi åt nudlar med citronsås och en massa grönsaker =) De andra åt även kyckling, men självklart inte jag. Tänk vad härligt att kunna prata så fritt med en person man aldrig träffat förut, vilken trevlig tjej!

Sedan diskade vi och så gick jag och lovis hem. Solveig följde oss en bit. Jag gjorde iordning spårgrejerna och strax kom Ingrid med Rex och Melker (2 hundar) Vi gick till solveig för jag hade glmt lovis kortison där (som hon får vid tex ormbett) och sedan till ersbodaskogen där vi la långa spår till hundarna. =D Det blev 2 spår för lovis. Hon jobbade så bra! =)  MIssade några apporter och tappade spåret nån gång, men ändå gick det riktigt bra! Så kul att se henne så fokuserad och beslutsam, “Jag ska klara spåret” ser hon ut att tänka, “det här är mitt jobb, det här är jag bra på!” Så kul att ha med någon när mn språtränar…jag har en ovana att gör adet mesta ensam, ska jag träffa folk tänker jag att det ska förberedas och göras så speciellt, men man kan ju bara fara ut spontant, med en idé tex att vi ska spåra, sen ser man vad det blir. Jag får öva mig att kompromissa, fast idag var det mest ingrid som fick anpassa sig tycker jag.

Nåja, nu ska jag se färdigt “Selma” , en film om selma lagerlöf, den är underbar så långt jag sett (sett halva). Och så kul att det handlar om en svensk, det är liksom “vår historia” som gjorts levande =D

kram och godnatt

Leave a Reply

