It´s a kind of Magic =)

Hej hopp i snön!

Ja, till min stora glädje är snön kvar, det har tom. kommit mera. =) jaa, the more, the merrier, som man säger. Fast då menar man ju inte mera utan flera, jag vet.

Nåja, dags att förklara dagens rubrik för min blogg “It´s a kind of Magic” ; Jag vet inte vad Queen menade med texten till den låten, eller vad Freddie Mercury kände när han sjöng den. Men jag gillar låten, och för mig så betyder den idag detta: Jag har fått nya vänner de senaste åren, som är roliga , snälla, omtänksamma och coola =) Och det är en slags magi för mig, att kunna vara social, det är en helt ny upplevelse för mig att skratta och skoja med människor i min egen ålder. Jag har alltid vart rädd för dem. Jag har aldrig haft många jämnåriga vänner, och jag har sällan känt att vi trivts så bra ihop eller kunnat dela hemligheter och hjälpa varandra med vardagens problem, eller skratta, ni vet sådär som man gör med människor man.VERKLIGEN ÄR SIG SJÄLV MED… Så nu när jag känner attjag har vänner som jag kan göra saker med, känna mig jämlik med, vänner som uppskattar mig, ja det är en slags MAGI, det känns MAGISKT 😉 Jag skrattar åt mig själv just nu, men jag är ändå stolt och glad. För det har krävts en del mod från mig för att våga ta mig ut och träffa folk. Och återigen har min hund (Lovis) varit en stor hjälp.  Så, tex. när Jojjan igår bjöd hem mig på middag och film, då får jag nästan tårar i ögonen, och när Ingrid kom hem till mig imorse på frukost, och tom. skrev i min gästbok…alltså det är en känsla jag inte kan beskriva…och när jag ringde min “hundcoach” Johanna, och hon hjälpte mig med ett hundproblem  och tog sig tid att prata om det trots att hon skulle ut med hundarna just då… jaa vad kan man säga annat än…

… It´s a kind of Magic! 😉    Tack för att ni finns, alla vänner! Förlåt att jag inte nämnt alla här, det finns ju fler, och jag är tacksam för er alla, oavsett hur ofta vi ses eller vad vi gör ihop, det viktigaste är att ni bryr er om mig, och jag hoppas jag bryr mig tillräckligt om er!

Sist men absolut inte minst, så måste jag skriva att det är till stor del tack vare min faster, Solveig, som jag har blivit mer social, öppen och positiv, och modig! Tusen tack och tusen kramar. Världens bästa faster!!! Kan inte beskriva i ord vad hon betyder för mig… nä nu blir jag tårögd igen… hon har hjälpt mig att bli en levande människa. Är inte det den bästa gåva man jkan ge någon? Det tycker iaf jag. Även min mamma och pappa har hjälpt mig så mkt i livet, men allrs mest skillnad har faster solveig gjort, det blev liksom hennes livsuppgift, att bli min “lifecoach”. Och hon skötte sitt jobb riktigt bra, riktigt bra… *snyftar*

Usch vilken snyftig b-rulle detta blev, men men, såhär känner jag idag, och då måste jag ju skriva om det…. my blogg , my rules, remember?  😉

KRAM och Glad Första Advent! (oops, nu måste jag tända första ljuset innan det är försent!) // Lilla Lina som har blivit himla Stor

3 thoughts on “It´s a kind of Magic =)

  1. tack för kommentarerna =)

    Grejen är ju också den att ni verkar veta vad jag (och lovis) behöver, ni känner liksom av…ibland innan jag märkt själv vad jag behöver 😉 det är ju himla fantastiskt egentligen… Det vill jag att ni ska veta. =)

Leave a Reply

