Att Påverka och påverkas eller inte Påverka och Påverkas…det är frågan.

God dag.

Jag har tur som lever det liv jag lever. Det är ett väldigt fritt liv egentligen. Förr var jag inte lika fri. Men det var mina egna tankar och rädslor som höll mig fången. Jag trodde ingen kunde hjälpa mig, att inget kunde förändras, att jag alltid skulle vara densamma. Rädd, blyg, orolig, svag, feg, inkompetent, dålig. Men baske mig, det är jag inte längre! Eller jo ibland. 😉 Ibland halkar man tilbaka och blir den lilla skrajsna flickan igen. Men bara ibland, och alltmer sällan. För när jag märkte att jag kan förändras och förändra, påverkas och påverka, DÅ fick jag en drivkraft inifrån, en styrka och ett “j**lar anamma” som jag absolut inte trodde jag hade.  Kanske har jag inte så himla mkt “j**lar anamma” om  man jämför med tex. lady gaga eller p!nk… Men JAG har kommit LÅNGT när jag jämför med hur jag var för 10 år sedan, som 17-åring. Så jag är nöjd.

Så , det jag vill säga är , saker och ting kan förändras om man bara vill , och törs. Man ska inte vara rädd att be om hjälp. nästa gång är det jag som hjälper en annan, man måste ge och ta.

Och vidare, man måste påverka och låta sig påverkas! Det är något jag ofta glömmer, jag vill mest påverka andra eller så säger jag ingenting. Om någon försäker påverka mig tar jag illa upp och har svårt att ta till mig det de säger, för jag tar det som kritik… Hm…om jag inte låter mig påverkas av andra, varför ska de då låta sig påverkas av mig? Och vet ja gverkligen vad som är rätt och fel?  Jag tycker ju att jag vet det och göra det mesta rätt, men säker ka njag ju inte vara, och det finns saker jag gör som är dåligt det vet jag…

Peace, Love and (the hardest one) Understanding…

Leave a Reply

