Det blir snart bättre…

God förmiddag 🙂

Idag skiner solen ute, bara några lätta moln, så jag o Lovis ska snart ge oss ut på promenad. Men lite hinner jag allt skriva här…

Jag råkade få syn på bloggen när jag var inne på RFSL Umeås hemsida (http://www.rfsl.se/umea/) och läste det senaste inlägget: http://blogg.vk.se/rfslumea/2011/06/01/battre-och-battre-dag-for-dag-222808//?kommentera#kommentera

Jag kände att det träffade mig i hjärtat. Min mamma sa ofta när jag mådde dåligt att “Det är ju bara ett tag du ska gå i den här skolan” “Det blir bättre sen” “Det blir bättre snart”. Hon var jättesnäll och ett stort stöd varje gång jag mådde dåligt. Men. Man kan inte säga “Det blir bättre sen” och bara nöja sig med det. Man måste ju för det första klara av det som är just nu, och för det andra påbörja en förändring, för att kunna glädjas åt att det snart ska bli bättre. Om man inte får verktyg att hantera den aktuella situationen, då kan man inte glädjas åt den ljusa framtiden. För tänk om den aldrig kommer? Hur kan mamma veta att den kommer?

Nu kom den ju, till slut. 😉 Ja, mitt liv blev bara bättre och bättre, med mammas stöd, pappas råd och fasters coachning! Och min…nyfikenhet? Haha, jag vet inte vad jag bidrog med, men någonting iaf. Så häromdagen sa min mamma “Jag blir så ledsen ibland när jag tänker på hur du hade det förut”…”Men NU är det väl bra, visst har du ett bra liv NU?” Det lät som hon verkligen ville veta om det var så, inte bara intalade sig det. Och det kändes bra, hon fokuserade på här och nu, och sa inte längre “Det blir bättre SEN”, de orden hade jag lärt mig hata.

Men nu är det en ny tid, en ny era, ett nytt liv, för oss alla. Men det kom inte automatiskt, vi har alla kämpat, var och en för sig och tillsammans. För vår egen skull oc h för andras skull. När man kämpar för andra mår man bättre själv… det är ju praktiskt, smart gjort , gud! Det är väl därför Solveig kämpar för mig och jag kämpar för djuren.

Fred, Kärlek och Förståelse!  //Lina

One thought on “Det blir snart bättre…

  1. Du är så duktig på att skriva. Jag frågade om du ville byta skola m.m.Jag sa ofta till dig att det är inget fel på dig. Att det är de som utsätter dig för allt som har problem. Jag är så glad att du är stark i dig själv. Du gör bra saker för djur och människor 🙂 Kram från mamma

Leave a Reply

