Vill du se skadade djur eller färgglada fruktträd?

Kom att tänka på en sak nyligen…säkert har andra tänkt på detta och skrivit om det (vill gärna läsa det isåfall, tipsa mig!) 

Saken jag tänkt på är: Varför tycker människor det är så hemskt att se skadade eller döda och styckade djur? Medan många ändå ÄTER dessa? (när de förädlats) Jag tänker att gillar man inte att se skadade/döda djur, då är man väl ingen köttätare? Vi människor gillar ju fräscha dofter av blommor, gröna skogar och frukter… så det är väl det vi naturligt ska ha runt oss och äta. 😀

Medan andra djur som katter tex, faktiskt gillar att döda djur och äta upp dem. Det är naturligt för dem. Inget problem , så länge vi inte stör dem genom att ge dem för mkt. mat, så de går ut och leker med möss och fåglar. Skulle de vara hungriga skulle de döda djuren snabbare och äta upp dem, som djur i det vilda gör. Sen skulle allt vara lugnt.

Jag tycker självklart det är hemskt att djur ska behöva dödas i förtid, precis som människor som dör i förtid. Men alla ska vi dö någon gång och i naturen finns det djur som äter andra djur. Det finns djur som äter redan döda djur också. Och det finns djur som äter växter, tex. människor.

Vi har tvingats äta kött- och mjölkprodukter under många generationer, pga. brist på naturlig mat. Men nu har vi ju ingen brist på färsk frukt och grönsaker. Och ICA har nu en superbra kampanj som heter “ta ett grönt år!” Underbart, särskilt som det innebär att de tar in mer grönt och alltid har rea på någon grönsak/frukt. Tyvärr är ekologiska grönsaker o frukt mkt dyrare. Jag köper gärna ekologiskt, men numera ofta icke eko, för att ha råd med mer färskt grönt. 2 saker som jag dock ALLTID köper ekologiskt är Bananer och Vindruvor, vill inte ens röra i de vanliga, det är så mycket kemikalier på dem!

http://www.youtube.com/watch?v=FJbG6Xfk1rI&list=PL3BA2B50E60C07D85&index=2

Jag tror inte vi kan gå emot naturen utan att det blir stora problem. Men vad som är naturligt är ju under ständig diskussion. Men vi kan ju känna vad som är naturligt för oss själva iallafall. Vad är mest lockande att äta – en saftig nektarin eller en blodig djurmuskel? Jag vet vad jag väljer iallafall. Och vad katten väljer.

Alla har olika roller i livet, i “the circle of life”.

Här är en tjej som är lite extrem i sina matvanor (äter bara rawfood) men hon mår bra på det. Så kolla in denna video för mumsiga vinter-mat-tips! http://www.youtube.com/watch?v=q2yV1Kgcmg4&list=PL3BA2B50E60C07D85

Vill ni veta mer om fördelarna med att ta in mer rawfood (färska frukter och grönsaker och bär) i din kost. Förutom att det är så GOTT! SÅ kolla in den här underbara postiva videon:http://www.youtube.com/watch?v=nPtcU50OqBQ&list=PL3BA2B50E60C07D85

NU vill jag att ni röstar (för det är så skoj tycker jag!) här:

Be yourself, Be happy! // Lina Marie Iréne Strindlund.

Leave a Reply

