Enkla nöjen, eller avancerade?

Suck, blir så irriterad på alla nya prylar som vi tydligen måste ha och förstå oss på, för att kunna leva i denna tidsålder. Jag har en freestyle som fortfarande fungerar, så jag skaffar baske mig ingen iPod! Men samtidigt älskar jag att sitta vid min dator och kolla på youtube, det finns så mycket roligt att hitta där som man förr inte hade tillgång till om det inte gick på TV eller på videoband.

Förr kunde man ha kul med naturens tillgångar, tillverkade leksaker av kottar tex. Numera verkar det bara vara djuren som längtar att få gå ut och leva på riktigt. Jag menar UTAN att kolla mobilen varannan sekund. Vi ska tydligen underlätta våra liv genom dessa tekniska prylar, men jag känner snarare at tekniken utnyttjar oss. Eller rättare sagt människorna bakom tekniken drar nytta av vår dumhet, de får våra pengar, som vi glatt skänker för att i utbyte få en nyare, flashigare mobiltelefon. smartphone? är det för de som inte är smarta själva?

Och så andra nöjen, man ska gå på klubb, laserdome, bio, etc. för att det ska räknas som nöje. Men varför inte gå ut i skogen och leka xena warrior princess (brukar jag o lovis göra) eller gå på ett riktigt lajv istället! (oh vad sugen jag är på det, men har ingen dräkt, för jag är för bekväm för att orka sy en och har ej råd att köpa en).

Vad är egentligen roligast?

 
laserdome<

pippi sjörövare<

kommentera gärna vad ni tycker är riktigt roligt! Vad är ditt favoritnöje?

2 thoughts on “Enkla nöjen, eller avancerade?

  1. Det mest lustiga är hur sköra prylarna idag är. Saker som tillverkades för bara 30 år sen håller än idag, medan hållbarheten för produkter som är 3 år gamla är väldigt låg. Jag tror det kan vara bra alternativ med modulär produktion, som exempelvis den här telefonen där du bara behöver ersätta delarna allteftersom de slits ut:

    http://www.phonebloks.com/

    Jag tror att det som är roligast beror på vem man är. En del av den här teknikhysterin som vi ser idag handlar dessvärre mer om att vara trending än om att ha roligt själv.

    Vi behöver mer kul! 😀

Leave a Reply

