“När ska vi skiljas åt?” …om tid.

Lina ska doppa lovis nydala

Lovis simmar nydala

gertrud äter från träställningenJag och Lovis for och simmade i Nydala med min kompis Johanna och hennes hundar Wilma och Aska. Wiiiiie vad spännande det är med utebad!

Ja det är härligt somrigt att bada ute. Och att lovis simmade så mkt! när hon kom hem var hon typ däckad, vi kom in strax före 21 så gick inte ut nå mer. Gertrud var uttråkad men hon är van vara ensam en del. Däremot är det ju lag på att djur bara får lämnas ensamma max 4 timmar, så nu blev det 1,5 timme för mkt. 😛 Det tänker jag inte göra om! Tur hon har ehela köket att skutta i + grönt, hö och lite pellets när jag lämnar henne.

Vilket leder mig till det jag ville säga om tid. Jag har kommit på att, om man vill starta saker i tid, måste man också AVSLUTA i tid. Istället för att säga “när ska vi mötas” borde man säga “när ska vi skiljas åt?” fast med mindre pretentiösa ord. 😉

Eller vad tycker du, kära läsare? Jag menar, om man är klar med hundträningen i tid, sen äter middag i tid, då hinner man göra lite saker efter det, gå ut med kaninen/kaninerna (om man har) och sen lägga sig lämplig tid, och då vaknar man någorlunda bra tid, hinner göra det man ska på fm… och sen är man i tid till hundträningen! Kaching! 😉 Så är man alltså i fas, inte genom att stressa till saker utan att i tid lämna saker…att avsluta. Men alla vill ju att man ska stanna lite extra länge just på DERAS event. OCh då blir man ju glad och vill inte var otacksam och bara sticka…ja nu är vi inne i mitt problem…hur säger jag hejdå och lämnar ett ställe/en person utan att vara otrevlig?? Hjälp tack!

OK det kan vara svårt om man ha ångest osv, men inte omöjligt… jag försöker ta ett steg varje dag, mot det liv jag vill ha… men man får inte pressa sig själv för hårt. Men inte heller släppa sina drömmar… Alltså våga tro på och kämpa för det liv man drömmer om…

Skulle älska att få just Dina kommentarer på detta…om tid…och hur jag ska klara av att avsluta de saker jag gör.

kramix // Lina-pixie

One thought on ““När ska vi skiljas åt?” …om tid.

  1. Hm, jag inser nu att många säkert tror att detta inlägg skulle handla om att vår tid här på jorden är kort, och kanske om att Lovis är gammal och kanske inte lever länge till…men det handlade det inte alls om. 😉 ursäkta. Men jag gillar ju att överrska och retas så… ni får stå ut med det om ni läser min blogg och/eller umgås med mig. 😉 peace.

Leave a Reply

