Umeås farligaste korsning?

IMGP1085 IMGP1086 IMGP1087 IMGP1088 IMGP1089 IMGP1090 IMGP1091 IMGP1092 IMGP1093 IMGP1094

Några foton jag tog tidigare i år, på korsningen vid Mariehems centrum. Jag försökte få med alla farliga situationer som jag sett och tänkt mig kan hända. Jag har varit orolig så ofta och så länge att något ska hända. Vad tycker ni? Vad kan man göra? Kan man kontakta kommunen och tipsa dem om att de måste bygga om korsningen? Något måste göras tycker iaf jag! Det är en massa fartfyllda omkörningar och flera utfarter mot mariehemsvägen som man inte alltid ser när man kör om, det är många äldre som går över det där övergångsstället och flera barn som väntar på bussen där. Många åker till och från Mariehems centrum för att handla. Många som stiger på och av = bussarna måste stå stilla länge = fler vill köra om = högre risk för krockar.

Vad tycker ni? Har ni någon liknande farlig korsning i närheten? Vad kan man göra?

Peace and hugs // Lina (som nu har flyttat, puh!)

Leave a Reply

