En ofrivillig internetnörds bekännelser… :/

Jahapp.

Så var man där, framför datorn, som uppslukad av youtube och facebook. Men nä, jag hade ju faktiskt viktiga saker att göra, det är seriösa videos och viktiga chattsamtal. Jahapp så var man där, denial. 😛 Jag måste möta sanningen; Jag , Lina Strindlund, har bilvit en DATANÖRD. Eller ska man säga INTERNETNÖRD? ja det stämmer nog bättre. Hjälp… ångesten kryper i kroppen… skammen… Jag, Lina, som för några år sedan *räknar efter…* OK, säg 15 år sedan, knappt visste vad internet va…

Lovis och hennes hjärtformade skålar

Jag, Lina, som för ca 15 år sedan fnös åt den (svartvita) datorn vi fått från vår farbror. Det där med datorer är inget bra, man vill ju inte vara en datanörd som spelar dataspel hela dagarna. Så gick jag ut o pysslade med djuren istället.

Jag, Lina, som för 13 år sedan endast tittade åt en dator för att skriva skoluppgifter och ev. kolla hotmail (som på den tiden inte var särskilt överfull av mail).

Jag, Lina, som för 10 år sedan endast kollade internet för att jag var på väg att köpa hund… (Det var då Lovis kom in i mitt liv).

Jag, Lina, som för 8 år sedan hellre var ute på dans med kompisar än satt framför datorn och kollade på dansande människor på youtube…

Jag, Lina, som för 6 år sedan inte visste vad YouTube var och inte fanns Facebook heller… jag var ute med Lovis i snitt 2,5 timmar per dag och tränade spår, agility, freestyle, you name it! Flera ggr i veckan!

Jag, Lina, som för 3 år sedan orkade med ett bodypump-pass, och precis skaffat min första egna blogg…

Jag, Lina, som det senaste året i snitt, grovt gissat, suttit 4 timmar PER DAG framför datorn, på internet. Men som fortfarande måste ringa o be om hjälp så fort något inte funkar med datorn. 😛

IMGP1254

HUR GICK DETTA TILL? Jag är internet-beroende, HJÄLP! Någon mer än jag som har detta problem? Kom igen, var ärlig nu!

* kramar *  // Er kära Lina, på jakt efter en behandlingsklinik för internet-o-holics…

Leave a Reply

