Förväntansångestens 3 faser AKA I-landsproblems-junkie

Jahapp, vips så blev det verklighet. Vi har bokat en solresa jag och faster Solveig. Vi ska till Kreta en vecka, allt är tajmat och klart. Men jag känner att jag har inte kontroll på vad som måste göras…!  Oj oj, tur jag har Solveig som har koll på det mesta och är lugn.

Fas 1. Lyckoruset. Äntligen ska jag få resa, det var ju faktiskt 11 år sen jag var på solresa. 😀

Fas 2. panikångesten kryper sig närmare… vad ska jag packa? vad får jag inte packa? är det farligt att flyga med nästäppa och ömma bihålor? Vad händer om jag eller solveig blir sjuk? ånej jag får säkert magsjuka, det är det värsta jag vet… 😛

Fas 3. Skuldkänslorna kommer, för att man har sån tur att man är född rikare än 90 % av jordens befolkning. Skuldkänslorna över att få resa, men ändå vara nervös och negativ.

Jepp there you have it. En enkel lista på vad som händer mig när jag ska på en enkel resa. Vad händer sen då undrar ni… ska du inte avsluta med nåt klämkäckt positivt som du brukar? Nja, jag låter resten vara osagt. Jag antar att vi får en toppensemester. Och blir bruna o läckra. 😉  Så jag ska le och vara glad, och se detta som ett steg mot en starkare Lina, en mer självständig, en som kan förändra världen och inte låter sig hindras av futtiga rädslor och fobier eller tvångstankar och ångest. One step at the time, just keep moving pass the open windows, and towards a better life.

oookej, kram å hej! 😉  // Lina

Leave a Reply

