Tillåt dig att vara kär!

Va…? Nämen jag har ingen att vara kär i, tänker du kanske. Jo! För ordet kär tycker jag är bredare än många tror, precis som ordet kärlek.

När du får den där glada pirrande, upplyftande känslan i kroppen…låt den finnas. Den behöver inte moraliseras.

När någon sjunger en sång för dig, ler innerligt mot dig när ni möts, släcker sin cigarett för att kunna ge dig en kram, lägger bort sin mobil för att se på dig istället… njut av det, ta emot, du är värd det.

Man kan bli förälskad i många saker förresten, inte bara en person av motsatt kön, eller samma kön. Man kan bli förälskad i en vacker vinterdag, en solnedgång, en bok, en film, ja vadsomhelst som ger en den där känslan.

Så, till alla hjärtans dag, vill jag lyfta upp ALLAS HJÄRTAN, och låta dem dunka, andas, leva!

Och sist men inte minst, kom ihåg att vara kär i dig själv också! Titta på dig själv i spegeln och säg “tjena snygging!” 😉 (det uttrycket har eg min faster solveig kommit på , hon brukar säga så till mig, så tack soosie!)

För det gäller att ta vara på det positiva i livet, och inte förbjuda sig själv att njuta.

Och ni som känner mig suckar nog djupt vid det här laget, och tänker “mäh Lina du är väl inte så positiv och lättsam själv jämt!” Nä, det stämmer, men jag försöker bättra mig, det är därför jag funderar på dessa saker, och skriver ner dem. Jag skriver ju lite om hur jag är och lite om hur jag VILL VARA. SÅ ge mig gärna feedback och mera tips på hur man blir mer positiv. 🙂

stor kram på er snyggingar! // Lina

 

Leave a Reply

